K
Reaction score
2

Profile posts Latest activity Postings About

  • Hej igen

    Mina tungryckningar har bara blivit värre och nu har jag dom varje dag. Jag är väldigt orolig, och det hjälpte så bra att prata med dig sist. Förstår dock helt och hållet om du inte har tid/lust. Fattar att jag är hypokondrisk.

    Jag undrar om du vet något om den här så kallade "hyperexcitability phase"? Jag har kanske 5 ryckningar om dagen. Skulle det vara mer än så om jag var i dn fasen av ALD?
    Hello Kosmoskatten,

    I want to say something to you in private, contact me if you want that also: [email protected]
    Sorry, it might seem a little weird, but I have good intentions! If you don't want it it's also okey!
    You responded to my topic, and I had a lot on that, I want to give you something back.
    Can I send you a private message here? because I dont now how to do that?
    Tack så jättemycket för svar! Jag läste om något som heter hyperexibilitetsfas där abnormaliteter tydligen inte skulle synas på EMG, det var därför jag undrade. Den fasen kunde enligt källan vara längre än 6 månader från starten av fascikulationer.

    Sedan har jag även läst att fascikulationer vid ALS sällan kommer sporadiskt, utan är mer eller mindre konstanta. Detta är naturligtvis tröstande då mina fascikulationer i tungan kommer med veckor emellan varje.
    En sista fråga? Förlåt, men jag är desperat.

    Kan mitt EMG varit för tidigt för att upptäcka något? Efter 2 månader av sporadiskt ryckande i tungan.
    Nja, det jag skrev var att det finns många olika typer av ryckningar i tungan, och att din neurolog är rätt person att bedöma om du har några alls och av vilken typ de är. Skulle du ha fascikulationer i tungan relaterade till någon motorneuronsjukdom skulle ditt EMG ha visat på detta. Oroa dig inte mer för detta nu, lycka till!
    Enorm hjälp! Tack så hemskt mycket! Så det är alltså bara en myt att fascikulationer i tungan bara kan bero på als? Får ni lära er i skolan att det är symtom på andra sjukdomar? Återigen: tack!!
  • Loading…
  • Loading…
  • Loading…
Back
Top